- Na divákov a diváčky Markíza KLASIK čaká poriadna nádielka nestarnúcich seriálov a filmov, ale aj televíznych šou, ktoré nepochybne stoja za pripomenutie.
Televízna rodina skupiny Markíza sa už v pondelok 15. júla 2024 rozrastie o ďalšieho člena, ktorým sa stane úplne nová stanica Markíza KLASIK. Na slovenské obrazovky sa vďaka nej vrátia osvedčené televízne značky, z ktorých mnohé nadobudli doslova kultový charakter. Vysielanie odštartujú už ráno o 08:30 hod. legendárni hrdinovia Vinnetou a Old Shatterhand v nezabudnuteľnom dobrodružnom filme Poklad na Striebornom jazere.
Na divákov a diváčky Markíza KLASIK čaká poriadna nádielka legendárnych seriálov a filmov, ale aj nezabudnuteľných televíznych šou, ktoré nepochybne stoja za pripomenutie. „Som veľmi rada, že po výraznom úspechu Markíza KRIMI môžeme naše portfólio rozšíriť o ďalšiu televíznu stanicu, ktorá má v rámci slovenského trhu unikátne zameranie. Verím, že si ju diváci a diváčky obľúbia a bude im prinášať príjemné chvíle v spoločnosti televíznych legiend a obsahu, ktorého kvalita je preverená časom,“ hovorí Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza.
Markíza KLASIK prinesie najmä overené tituly zo zahraničnej produkcie, doplnené o klasickú slovenskú a českú televíznu zábavu. Zameraná bude na cieľovú skupinu všetkých milovníkov televíznej klasiky, primárne vo veku od 35 do 64 rokov.
Pobrežná hliadka, Beverly Hills 90210, Rodina Addamsovcov, Alf, Zmija, Hviezdna brána, A-Tím, Kobra 11, Knight Rider, Herkules – to sú notoricky známe seriálové tituly, ktoré Markíza KLASIK prinesie už v prvom týždni vysielania. K tomu aj kultové filmy ako Pulp Fiction – historky z podsvetia, Krstný otec, Frajeri vo Vegas, Nezmieriteľní, Ak sa nahneváme, budeme zlí, Honba na ponorku, Lucky Luke, či Súboj titanov.
Chýbať nebude ani česko-slovenská klasika, skvelé filmy ako Vítr v kapse alebo Bony a klid, či seriáloví Chalupári. O skvelú zábavu sa postarajú aj obľúbené relácie zo zlatého fondu TV Markíza ako Uragán, Všetci sú za dverami, SEDEM s r.o. a Aj múdry schybí, ale tiež legendárna šou Možno príde aj kúzelník z produkcie Československej televízie.
Vytvorenie vizuálnej identity novej stanice Markíza KLASIK kompletne zastrešil grafický tím kreatívneho oddelenia Centra marketingu skupiny Markíza. „Grafický obal evokuje jemnú nostalgiu, ale v súlade so súčasným estetickým cítením a trendmi. Zameranie stanice podčiarkujú aj 3D tapety zobrazujúce ikonické predmety 70., 80. a 90. rokov, ktoré cieľovej skupine evokujú obdobie mladosti. Život a dynamiku všetkým týmto prvkom vdychuje animačný princíp dizajnových retro preklápacích hodín,“ vysvetľuje Michal Borec, riaditeľ Centra marketingu skupiny Markíza.
Logo prirodzene zapadá do rodiny ostatných staníc skupiny Markíza, použité písmo jasne odkazuje na maskulínnejší charakter bez „zbytočných ozdôb“. Farebnej škále dominuje príjemne svieža oranžová, doplnená o decentné odtiene mandľovej a tmavej modrej.
Markíza KLASIK bude vysielať 24 hodín denne na území Slovenska prostredníctvom zmluvných distribučných partnerov. Sledovanosť novej stanice bude štandardne meraná v rámci spoločnosti PMT.
Skupina Markíza v súčasnosti na Slovensku prevádzkuje televízie Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI a špeciálne pre český trh je určená stanica Markíza International. Obchodne tiež zastupuje českú televíziu Nova International a prémiové športové stanice Nova Sport 3 SK, Nova Sport 4 SK a Nova Sport 5 SK.