Konferencia ScreenVoice TALKS about ATTENTION

Asociácia televíznych vysielateľov Slovenska (www.ATVS.sk) je spoluusporiadateľom jesennej konferencie Asociace komerčních televizí www.AKTV.cz), ktorá sa bude konať 22. novembra 2022 v Spojce Karlín v Prahe.

Hlavným bodom programu bude historicky prvý výskum realizovaný pro AKTV, a to česká edícia štúdie Track the Success. Konferencia sa bude konať pod záštitou novo vytvorenej značky ScreenVoice Talks, ktorá novo zastrešuje konferenčné aktivity AKTV a ďalej rozvíja brand ScreenVoice. Ten marketérom, reklamným agentúram a zadávateľom prináša pravidelnú inšpiráciu zo sveta (nielen) televízie, televíznej reklamy a total videa.

Štúdia Track the Success pôvodne vznikla v nemecky hovoriacich krajinách a jej DACH (Nemecko, Rakúsko, Švajčiarsko) verzii prezentovali na minuloročnej konferencii zástupcovia realizátora a berlínskej agentúry eyesquare. Tá v spolupráci s výskumnými oddeleniami členov AKTV spracováva i českú verzii štúdie tak, aby boli výsledky vzájomne porovnateľné. Dozvieme sa tak napr., ako je identická reklama vnímaná v TV, BVOD, na YouTube a Facebooku.

„Televízna reklama je v dnešnej dobe stále častejšie opradená rôznymi mýtmi a predsudkami a častokrát býva jej prínos porovnávaný s videoreklamou v online prostredí a na sociálnych sieťach. Štúdia Track the Success prináša odpovede, ako to je s pozornosťou a vnímaním videoreklamy v rôznych prostrediach. Testovanie prebieha na českých reklamách, s českých obsahom, v reálnych domácnostiach na ich vlastnom zariadení. Je to veľmi sofistikovaný výskum, ktorý dá reklamným zadávateľom preukázateľné odpovede,“ hovorí Jan Vlček, prezident AKTV a generálny riaditeľ TV Nova.

Tému pozornosti na konferencii uvedie Matt Hill, riaditeľ výskumu a plánovanie britského Thinkboxu. Jeho prezentácia „Attention in Context“ ukáže, prečo je pozornosť v reklame taká dôležitá, ako je možné ju prilákať, udržať a v neposlednom rade tiež ako ju zmerať. Záverečnou rečníčkou bude ekonómka, porotkyňa IPA a WARC Effectiveness Awards a blogerka WARC a Marketing Week Dr. Grace Kite. Jej špecializáciou je efektivita marketingu a vo svojej prezentácii predstaví prínosy televíznej reklamy pre online značky, ich prítomnosť na TV obrazovkách každoročne stúpa.

Konferencia sa tento rok bude konať v dobe osláv Svetového dňa televízie, ktorý každoročne pripadá na 21. november. Jednotlivé ročníky sú venované unikátnym vlastnostiam televízneho mediatypu, v uplynulých rokoch sa tak propagovali napr. jej dôveryhodnosť, kvalita, rozmanitosť alebo prospešnosť. Tohtoročnou témou bude pozornosť.

Viac informácií je k dispozícii na webových stránkach https://www.aktv.cz/svetovy-den-tv/

Kompletné informácie ku konferencii nájdete na webových stránkach AKTV: https://www.screenvoice.cz/TALKS/

Program – AGENDA:
09:00h. – 09:30h. – Registrácia, občerstvenie, networking
09:30h. – 09:45h. – Úvodné slovo: Jan Vlček (AKTV); Matthias Settele (ATVS)
09:45h. – 10:30h. – Matt Hill, Thinkbox, UK
10:30h. – 11:30h. – AKTV & eyesquare, Berlín – Track the Success CZ Edition
11:30h. – 12:15h. – Dr. Grace Kite, Magic Numbers, UK – How TV helps online brands
12:15h. – 12:30h. – Záverečné slovo, koniec konferencie
12:30h. – 13:30h. – Občerstvenie, networking

REČNÍCI:

MATT HILL, riaditeľ výskumu a plánovania spoločnosti Thinkbox

Thinkbox, financovaný komerčnými televíznymi spoločnosťami, je marketingovým orgánom pre komerčné televízie v Spojenom kráľovstve vo všetkých formách.  Thinkbox spolupracuje s marketingovou komunitou s jedinou ambíciou: pomáhať inzerentom a agentúram vyťažiť z dnešnej televízie to najlepšie.

Pred nástupom do Thinkboxu v roku 2015 Matt pracoval v spoločnosti Channel 5, kde viedol tým Planning & Insight a zastupoval túto televíznu spoločnosť v predstavenstve BARB. Pred C5 pôsobil v spoločnostiach Virgin Media a Attentional.

Medzi nedávne výskumné štúdie spoločnosti Thinkbox patrí „TV playbook for online brands“, ktorá skúma úlohu, ktorú hrá televízna reklama pro značky narodené online, ktoré chcú zvýšiť svoj rast, „Signalling success“, ktorá odhaľuje relatívnu schopnosť rôznych mediálnych prostredí poskytovať implicitní signály sily značky, „Demand Generation“, ktorá čerpala z ekonometrickej databanky Group M za 1 libru. 4 miliárd mediálnych výdajov 50 značiek, aby odhalil princípy plánovania efektivity, a „The Age of Television“, ktorý rozpletá úlohu, ktorú video hrá v našich životoch, a stavy potrieb, ktoré určujú naše návyky pri sledovaní videa.

STEFAN SCHÖNHERR, Unit Lead Brand & Media Experience & Partner EYE SQARE

Stefan Schönherr pracuje v spoločnosti eye square od roku 2007 v oddelení Brand and Media Experience, ktoré od roku 2013 vedie. V roku 2018 sa na jeho rozvoji podieľa tiež z pozície partnera. Hlavnou náplňou Stefanovej práce je kvantitatívna štúdia zameraná na pochopenie mediálnych žánrov a využívaniu médií. Zaujíma sa nielen o nové formáty internetovej displejovej reklamy a sociálnych médií, ale tiež o význam klasických kanálov v modernom mediálnom prostredí. Stefan tiež vedie medzinárodne uznávané štúdie, za zmienku stoja napr. ocenenie „Power of Creation“ (cena IAB za výskum v roku 2016) alebo „Display Werbung wirkt implizit“ (nominácia na cenu BVM za inováciu v roku 2011). V najnovšej štúdii „Track the Success for Screenforce“ skúma dopady televíznej reklamy.

DR. GRACE KITE, ekonómka a zakladateľka spoločnosti Magic Numbers

Grace Kite sa zaoberá analytikou efektivity reklamy vo všetkých jej podobách a kategóriách. Výsledky jej práce sa podieľali na hodnotení víťazov cien IPA Effectiveness Award a na Grand Prix Cannes Lions. Grace bola tiež porotkyňou cien IPA a WARC Effectiveness Awards a pravidelne píše pre Marketing Week a WARC.

Grace dokáže rozprávať také príbehy, ktoré sa u ľudí pracujúcimi s dátami vidia iba zriedka. Jej výstupy totiž umožňujú zmenu, a preto jej zistenia nezostávajú iba tak ležať na poličke. Namiesto toho prinášajú skutočný pokrok a umožňujú klientom dosahovať ich obchodné ciele.

V roku 2021 Grace spolu založila Spoločenstvo pre výskum reklamy (ARC) podporované IPA. ARC je iniciatíva, ktorej cieľom je dozvedieť sa viac o efektívnom marketingu.