Televízne spoločnosti na celom svete oslavujú 21. november – Svetový deň televízie a pripomínajú akú má televízia moc upútať našu POZORNOSŤ. V rámci každoročnej iniciatívy OSN sa po celom svete vysiela a zdieľa tridsaťsekundový TV SPOT: 2022 EDITION – POZOROSŤ
Dnešná televízia upútava, okúzľuje a priťahuje pozornosť divákov
26. Svetový deň televízie oslavuje skutočnosť, ktorá platí na celom svete: Televízia nás dokáže pritiahnuť viac než ktorékoľvek iné médium. Televízia je neustále k dispozícii – doma, na ceste, na všetkých obrazovkách (veľkých i malých), naživo alebo na streamu. Ponúka nielen spoločné ale i osobné zážitky. Televízia od samého počiatku sleduje vývoj spoločnosti a priťahuje pozornosť divákov k mediálne zaujímavým udalostiam a spoločenským otázkam. Drží divákov pri obrazovkách, pretože prináša informácie, ktorým diváci veria, kvalitné seriály, ktoré ich fascinujú, filmy, ktoré ich upútavajú, obsah, ktorý udrží ich pozornosť, a ešte omnoho viac. Pozornosť je čím ďalej dôležitejšia pre značky, ktoré chápu dopad tejto novej metriky: čím je pozornosť venovaná reklame väčšia, tým lepšie sú obchodné výsledky. Televízie dosahujú jednu z najvyšších a najstabilnejších úrovní pozornosti ako v obsahu, tak v reklame. Efektivite tohoto média sa nič nevyrovná.
„Televízia hrá zásadnú úlohu pri upozorňovaní na dôležité otázky a formovanie názoru verejnosti. Pomáha ľuďom udržať si prehľad o témach, na ktorých záleží – od mieru a bezpečnosti po zmenu klímy, od pandémie k nerovnosti. Zároveň je symbolom globálnej komunikácie, ktorá môže pomôcť spoločne nájsť riešenia svetových problémov,” prehlásila Sherri Aldis, riaditeľka UNRIC.
„Televízny priemysel neustále pracuje na sofistikovanejšom poznaní pozornosti venovanej reklame. Poskytovatelia obsahu a značky súťažia o pozornosť spotrebiteľov a táto nová metrika pomôže názorne predviesť, že televízia prináša krátkodobé i dlhodobé výsledky, ktoré si vyžadujú tvorcovia programu i zadávatelia reklamy. Pri príležitosti Svetového dňa televízie si posvietime na vznikajúcu ekonomiku pozornosti a oslávime úlohu, ktorú v nej hrá televízia vo všetkých svojich podobách,” hovorí Katty Roberfroid, generálna riaditeľka egta.
Viac informácií na adrese http://www.worldtelevisionday.com
O SVETOVOM DNI TELVÍZIE
V roku 1996 prehlásilo Valné zhromaždenie OSN 21. november za Svetový deň televízie.
“Ako prejav uznania rastúceho vplyv, ktorý televízia má na rozhodovanie ľudí, keď svet upozorňuje na konflikty a hrozby za mier a bezpečnosť, a jej potenciálne úlohy pri zvyšovaní zamerania na iné zásadné problémy vrátane hospodárskych a spoločenských.”
ACT (Asociácia komerčných televízií v Európe), egta (Združenie televíznych a rozhlasových media zastupiteľstiev) a EBU (Európska vysielacia únia) každoročne spoja sily s rôznymi partnermi z priemyslu, aby po celom svete propagovali Svetový deň televízie v rámci určitej témy, ako je napr. dôveryhodnosť alebo prémiový obsah, ktorý televízia ponúka.
Propagácia prebieha formou zvyšovania povedomia v medzinárodnej tlači a vytvorením videoklipu na tému daného roku: 2022 – POZORNOSŤ, 2021 – TELEVÍAZIA KDEKOĽVEK, KEDYKOĽVEK, 2020 –PROSPEŠNOSŤ, 2019 – ROZMANITOSŤ, 2018 – KVALITA, 2017 – DOVERYHODNOSŤ… ten sa potom vysiela po celej Európe aj inde a často je pre každý trh upravený miestnymi stanicami.
Členovia egta sú každoročne vyzývaní k organizovaniu kreatívnych akcií v rámci tohoto výnimočného dňa. Príklady z minulých let sú napr. televízne relácie, špecializované reklamné prestávky, uvedenie nového TV kanálu, špeciálne aktivity pre mediálne agentúry a ďalšie.