Nová európska smernica o audiovizuálnych mediálnych službách dáva veľký dôraz na budúcu samoreguláciu vysielateľov. Na Slovensku tento samoregulačný systém ustanovuje Opčný protokol Rady pre reklamu, k dodržiavaniu ktorého sa zaviazali viacerí rozhlasoví aj televízni vysielatelia.
Aké sú etické pravidlá pri šírení mediálnej komerčnej komunikácie a na čo všetko si musia vysielatelia pri reklame dávať pozor? Na tieto otázky odpovedali vo svojich prezentáciách:
Prednášajúci – zástupcovia ANRTS
- Matúš LEVICZKI (advokátsky koncipient | TV JOJ)
„Neposlušná reklama“ - Juraj POLÁK (senior právnik | TV Markíza)
- Lenka ČAMBOROVÁ (sales director | Rádio Expres)
Ako nestratiť klienta… – „Neetická“ reklama z pohľadu obchodného riaditeľa“ - Tomáš HALMEŠ (marketing & promotion director | Rádio Expres)
…a ako nestratiť pointu – Ako z „neetickej“ reklamy urobiť reklamu „etickú“
Zástupcovia Arbitrážnej komisie RPR (AK RPR):
- Slavomíra SALAJOVÁ (právnička, podpredsedníčka AK RPR)
- Radoslav KUTAŠ (právnik, autor Etického kódexu a Opčného protokolu)