Televízia JOJ odštartovala svoje vysielanie pred dvadsiatimi rokmi. Z kedysi regionálnej televízie v priestoroch malej košickej bytovky sa vypracovala na trhovú dvojku a do portólia jej pribudlo viacero tematických staníc.
„V JOJke prežívame významný míľnik našej histórie, ktorý nie je len oslavou okrúhleho čísla na narodeninovom logu. Je zmesou všetkých emócií, ktorými sme si za dvadsaťročnú históriu TV JOJ prešli, celého príbehu, ktorý sme si na začiatku nevedeli ani predstaviť,“ hovorí Marcel Grega, generálny riaditeľ JOJ Group.
Televízia JOJ odštartovala svoje vysielanie 2. marca 2002 kampaňou „Nuda na Slovensku končí“. Prvou vysielanou reláciou boli Noviny o 19:00, ktoré moderovali Dana Roháčová a Braňo Ondruš. V sezóne 2011/2012 sa začala televízia zameriavať na pôvodnú tvorbu. Vznikli nové seriály ako Hoď svišťom či Nevinní a najmä denný seriál Panelák.
Po nástupe Marcela Gregu na post generálneho riaditeľa (v roku 2014) sa začala televízia výraznejšie profilovať ako rodinná televízia a pôvodná seriálová tvorba dostala významné miesto v programovej štruktúre.
Už v polovici februára spustila televízia novú staničnú grafiku a upútavky s témou osláv 20. výročia. „Prizvali sme 36 osobností – moderátorov a hercov, ktorí boli počas dvadsiatich rokov vysielania TV JOJ jeho súčasťou, spoluvytvárali našu značku a oslovovali našich divákov prostredníctvom relácií či seriálov. Šesť z nich vystupuje v samostatných upútavkách, v ktorých spomínajú na roky strávené s televíziou JOJ a vyjadrujú vďaku divákom za doterajšiu priazeň. Dvadsať rokov S VAMI! sú záverečné slová upútavok, v ktorých sa divákom prihovárajú Vlado Voštinár, Peter Batthyány, Lucia Barmošová, Lenka Čviriková Hriadeľová, Diana Mórová a Jaro Slávik,“ hovorí Ivana Semjanová, marketingová riaditeľka JOJ Group.
Televíznu staničnú grafiku pripravil interný tím na čele s riaditeľom kreatívneho oddelenia JOJ Group Ondrejom Garanom Hutníkom: „Oslavy 20. výročia sú výrazným míľnikom TV JOJ. Preto sme sa rozhodli pripomenúť si ho aj prostredníctvom takého dôležitého korporátneho prvku, akým je logo a staničná grafika. Dúfame, že slávnostná atmosféra zo štúdia, v ktorom sme nakrúcali, sa preniesla aj do grafickej identity stanice a z nej na divákov. To bolo naším cieľom.“
Na tvorbe loga, staničnej grafiky a upútavok sa podieľali režiséri Marián Kolík a Barbora Kardošová, grafici Rado Hajdin, Ivan Kubove a Michal Csányi, hudbu pripravil Martin Zimányi, strih Ondrej Garan Hutník a Martin Ďurík, produkciu zabezpečili Juraj Mussler a kreatívne oddelenie JOJ Group.
Mediaklik.sk: https://www.mediaklik.sk/televizia/clanok/618696-velky-den-pre-jojku-oslavuje-20-narodeniny-pamatate-si-prve-vysielanie/
Noviny.sk: https://www.noviny.sk/slovensko/665750-televizia-joj-oslavuje-20-rokov